- Apie asociaciją
- Narystė asociacijoje
- Asociacijos nariai
- Vežėjo žinynas
- Transporto aktualijos
- Kontaktai
- KONGRESAS
- Naujasis LINAVA portalas
IRU, kaip ir kiekvienais metais, šiemet organizuoja IRU garbės diplomų apdovanojimus. „Linavos“ nariai apdovanojimams gali teikti tarptautiniuose reisuose dirbančių vairuotojų kandidatūras. IRU garbės diplomu apdovanojami labiausiai nusipelnę vairuotojai, kurių veikla yra pavyzdys jaunesniems vairuotojams, tuo pačiu skatinant saugumą kelyje ir gerinant profesijos įvaizdį.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad anketą turi pildyti įmonės vadovas iki rugpjūčio 31 d. Anketa yra pildoma lietuvių kalba. Ją užpildyti galite paspaudę čia: https://www.iru.org/apps/iforms-app?form_id=3068&lng=li&src=idocs
Jeigu kiltų kokie neaiškumai pildant anketą, kviečiame susisiekti su „Linavos“ tarptautinių ryšių ir projektu vadovu Džiugu Vaičiūnu +37061540230 arba dziugas.vaiciunas@linava.lt
PlačiauDėl Brexit atsirado naujos muitų sienos tarp Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos. Krovinių siuntėjai ir vežėjai susiduria su didžiuliais iššūkiais, veždami prekes abiem kryptimis. TIR siūlo jums šių problemų sprendimą: ekonomišką, saugią išankstinę deklaraciją. TIR sistemą kasdien naudoja tūkstančiai įmonių daugiau nei 60-tyje šalių, Europoje ir už jos ribų.
Kaip TIR gali palengvinti jūsų darbą?
IRU organizuoja seminarus internetu trimis kalbomis (Ciuricho laiku):
Nuotolinis seminaras skirtas siuntėjams, transporto bendrovėms, operatoriams, ekspeditoriams, importuotojams ir eksportuotojams.
Seminaras nemokamas
Plačiau
Nuo 2021 m. sausio 1 d. Jungtinė Karalystė (JK) tampa trečiąja šalimi, o Europos Sąjungoje (ES) prekyba su trečiosiomis šalimis vyksta pagal vieningą ES išorinės prekybos režimą. Atsižvelgiant į tai, 2021 sausio 1 d., gabenant prekes į/iš JK galima forminti TIR knygeles.
Šie pokyčiai yra neišvengiami ir nepriklauso nuo vykstančių ES ir Jungtinės Karalystės derybų dėl sutarties pasirašymo rezultatų.
Teikiame Jums IRU parengtą klausimyną CAD/GE7354/SDG dėl TIR procedūros taikymo Jungtinėje Karalystėje nuo 2021 m. sausio 1 d. Klausimų sąrašo pristatymo tikslas – padėti vežėjų įmonėms, vykdančioms verslą JK ir (arba) su JK įmonėmis, iki 2021 m. sausio 1 d. patikrinti savo pasirengimą BREXIT ir tinkamai reaguoti į galimas pasekmes.
Svarbu, kad vežėjai tinkamai pasirengtų būsimiems pokyčiams, iki 2020 m. gruodžio 31 d. būtų priimti visi reikalingi sprendimai ir būtų atlikti visi reikalingi veiksmai ir kartu būtų įgyvendinta galimybė gabenti prekes su TIR knygele.
Pristatyme yra pateiktos nuorodos, kurios plačiau komentuoja kai kuriuos šio pristatymo teiginius ir klausimų esmę. Siekiant paruošti verslą esminiams pokyčiams, JK vyriausybė paskelbė Pasienio veiklos modelį (BOM), kuriame išsamiai aprašomi pagrindiniai transporto klausimai ir kuris yra išsamiausias informacijos apie naujas procedūras, taikomas prekių judėjimui per JK nuo 2021 m. sausio 1 d. (https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/925140/BordersOpModel.pdf).
Pagal ES teisės aktus, Nuo 2021 m. sausio 1 d., gabenant eksportuojamas prekes iš ES muitų teritorijos į JK (importas į JK muitų teritoriją) , gabenant iš JK muitų teritorijos eksportuojamas prekes į ES (importas į ES muitų teritoriją) iš JK arba eksportuotų iš šios šalies, atžvilgiu bus taikomi muitinės formalumai.
Atsiranda importo, eksporto, tranzito, laikino perdirbimo procedūros. Reguliuojamų produktų importui bus reikalingi veterinariniai ir fitosanitariniai dokumentai, prekių kokybės, saugos, ženklinimo ir kitus reikalavimus patvirtinantys dokumentai. Į JK teritoriją įvežant prekes privaloma mokėti importo muitus ir kitus mokesčius. Muitai bei mokesčiai bus mokami net ir tuo atveju, kai prekės yra tik vežamos per JK teritoriją į kitą valstybę.
Prekės, gabenamos pagal TIR procedūrą šalių pasienio muitinėse nėra apmokestinamos importo ir eksporto muitais ir mokesčiais ir joms netaikomas užstatas.
Nuo 2021m liepos 1 d. JK bus taikomos visi muitinės formalumai ir visos kontrolės rūšys.
Nuo sausio 1 d., ES prekės nuo jų įvežimo į JK muitų teritoriją tampa muitinės prižiūrimos ir bus taikoma muitinės deklaracijų kontrolė, įskaitant eksporto deklaracijų ir SSD pateikimą išvežant iš JK.
Nuo sausio 1 d. gabenant prekes į JK, taip pat ir gabenant iš JK, gabenant apmokestinamas prekes per JK teritoriją pat galima bus įforminti TIR knygelę.
Nuo 2021 balandžio 1d. bus taikomas muitinės, veterinarinis ir fitosanitarinis tikrinimas, taikomi papildomi reikalavimai leidimams, licencijavimui, kvalifikacijų pripažinimui ir kitiems dokumentams.
Vežant prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga bendroji deklaracija, bet saugos ir saugumo duomenų pateikimas (galimas per TIR EPD ) sistemą yra atidėtas 6 mėnesiams, iki t.y 2021 m. liepos 1 d.
JK muitinėje buvo sukurta nauja Krovininių transporto priemonių judėjimo apskaitos sistema (GVMS). Judėjimo apskaitos sistema sukurta skirta palengvinti prekių gabenimą ir susieti gabenamas prekes su prekių deklaracijomis.
Informacijos apie atliekamas TIR operacijas teikimas į GVMS sistemą bus taikomas nuo 2021 m. liepos 1 d. TIR-EPD bus integruota į JK GVMS sistemą iki 2021 m. liepos mėn.
Nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. nustoja galioti Jungtinės Karalystės muitinės ekonominės veiklos vykdytojams (tarp jų – ir trečiųjų šalių ekonominės veiklos vykdytojams) suteikti EORI kodai. JK EORI kodą galite gauti jau dabar, pateikite paraišką nurodytų adresu svetainėje: https://www.gov.uk/eori.
Atkreipiame dėmesį, kad TIR knygelės turėtojams JK EORI kodas bus reikalingas tik išankstinė deklaraciją (saugos ir saugumo duomenis) t.y. nuo 2021 m. sausio 1 d.
Nuo 2021 m. sausio 1 d., JK tapus trečiąja šalimi, ES muitinės taikys iš JK eksportuojamų prekių kontrolę. Eksportuojamos iš JK į ES prekės bus traktuojamos kaip importuojamas iš trečiųjų šalių. Muitinės deklaracijos bus teikiamos tomis pačiomis sąlygomis, kurios šiuo metu galioja kitoms ne Europos kilmės prekėms. Specialios procedūros bus taikomos tranzitu gabenamoms prekėms nuo 2020 m. pabaigos iki 2021 m. pradžios. Išsamią informaciją galite rasti Europos Sąjungos mokesčių ir muitų sąjungos generalinio direktorato (TAXUD) dokumente:
Be jau paminėtų taisyklių, atsižvelgiant į didelio gabenamų iš JK prekių srautus į ES šalys, sukūrė savo sienos kirtimo modelius, siekdamos skaitmeninti procedūras ir išvengti spūsčių.
Prekių gabenimui iš Prancūzijos į JK buvo sukurta skaitmeninė platforma Logistic Envelope (pradės veikti nuo 2021 m. sausio 1 d.)
TIR procedūra yra integruota į šį Logistic Envelope modelį . TIR knygelės turėtojas, siekdamas prisijungti prie modelyje taikomų procedūrų, turi atsakyti į klausimą „Ar naudojate TIR / ATA knygelę?“ ir pažymėti, kad „TAIP“ jis gabena prekes pagal TIR procedūrą. Nurodytos informacijos pakaks, kad Jūsų transporto priemonę nukreiptų į uostą, ir vežėjui nereikės pateikti brūkšninio kodo.
Gabenant prekes iš arba į Olandiją reikia iki 2021 sausio 1 d. užsiregistruoti uosto Portbase sistemoje www.portbase.com/en/brexit/.
Gabenant prekes su TIR knygele, TIR knygelės numeris bus naudojamas kaip pranešimas apie eksporto dokumentų pateikimą (https://support.portbase.com/wp-content/uploads/2020/08/02-PB-MED-Overzichtdocumenttypes-per-terminal-UK_2020.pdf).
Gabenant prekes iš arba į Belgiją, reikia registruoti visus teikiamus duomenis arba Zeebrugge skaitmeninėje RX / SeaPort sistemoje arba teikiant išankstinius muitinės dokumentų pranešimus į Antverpeno uosto skaitmeninę sistemą „C-point“. Išankstinius pranešimus gali pateikti eksportuotojas, ekspeditorius, muitinės tarpininkas ar transporto kompanija.
TIR procedūra gabenant prekes IŠ/Į JK ir Į/IŠ ES vyks vadovaujantis TIR konvencijos nuostatomis.
TIR PROCEDŪRA ES muitų teritorijoje gali būti taikoma tik prekių vežimui tranzitu, kuris pradedamas arba baigiamas ne Sąjungos muitų teritorijoje arba vykdomas tarp dviejų Sąjungos muitų teritorijos vietų per trečiosios šalies teritoriją. Atsižvelgiant į tai, kad gabenat prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga tik bendroji deklaracija, o saugos ir saugumo duomenų pateikimas yra atidėtas iki 2021 m. liepos 1 d. nuo 2021 m. sausio 1 d. JK bus taikoma tik popierinė TIR procedūra.
1. Sauga Tik profesionalios transporto įmonės gali naudotis TIR sistema. Juos nuolat stebi nacionalinės transporto asociacijos ir muitinės. Ši kontroliuojama prieiga įrodys tarptautinių kelių transporto, taigi ir sienos kirtimo bei muitinės procedūrų patirtį tiek jų vadovams, tiek vairuotojams. Gabenimas pagal TIR procedūrą gali būti atliekamas tik saugiomis transporto priemonėmis arba konteineriais su muitinės plombomis. Kiekviena TIR transporto priemonė turi muitinės išduotą patvirtinimo sertifikatą. Šios transporto priemonės / konteineriai yra saugesni ir neleidžia neteisėtai patekti į prekes nepaliekant matomų pėdsakų. IRU informacinės sistemos leidžia stebėti prekių judėjimą visose maršruto šalyse.
2. Ekonominė nauda TIR gabenimas apima muitinės formalumus išvykstant ir baigiant gabenimą vidaus muitų įstaigose. Tai turėtų sutaupyti sienos kirtimo laiko ir taip duoti ekonominės naudos.
Ekonominės veiklos vykdytojui, nusprendusiam organizuoti gabenimą pagal TIR procedūrą, nereikės aktyvuoti savo garantijos ir laukti, kol ji bus „išlaisvinta“, o tai gali užtrukti iki kelių mėnesių (laikas reikalingas pagal T procedūrą). Be to, TIR procedūros vežėjas yra vežėjas (o ne muitinės tarpininkas, siuntėjas ar gavėjas pagal T procedūrą), kuris yra atsakingas už muitinės riziką. TIR knygelės kaina yra žinoma iš anksto, ji yra fiksuota ir nedidėja, jei tai yra sukomplektuotos ar didelės vertės prekės. TIR-EPD programa leidžia vežėjui nemokamai pateikti išankstinę informaciją apie krovinį, todėl už tai nereikia mokėti už muitinės tarpininko paslaugas. Be to, nuo 2021 1 1 iki 2021 06 30 TIR neprivalės pateikti preliminarios deklaracijos JK.
Nariai raginami skleisti šiame dokumente pateiktą informaciją savo nariams ir savo šalies verslo bendruomenei. Jie taip pat raginami reklamuoti TIR sistemą per savo svetainę ir socialinę žiniasklaidą. Bet kokia vežėjų, kurie dirbs į JK ir iš jos, naudojimo patirtis bus labai svarbi ir turėtų būti siunčiama el. Paštu tir@iru.org. Skubius prašymus reikia siųsti adresu hotline@iru.org.
Papildomų nuorodų galima rasti Europos Komisijos Mokesčių ir muitų sąjungos (TAXUD) generalinio direktorato interneto tinklalapyje
Plačiau
IRU informavo, kad nuo lakpričio 26 dienos TIR-EPD sistemos trikdžiai pašalinti, vežėjai gali naudotis nauja TIR-EPD versija.
Įdiegus naują sistemos versiją, buvo nustatytos pagrindinės problemos, kurias IRU skelbia pašalinusi.
Tie, kurie iki šiol nesinaudojo TIR-EPD sistema, visą informaciją gali rasti „Linavos“ svetainėje adresu: http://senas.linava.lt/paslaugos/isankstinis-deklaravimas/
Jūsų atsiliepimų bei pastebėjimų dėl naujos TIR-EPD programos aplikacijos veikimo laukiame el. paštu tir@linava.lt arba telefonais 8 -5 2740274; 85 2740280.
Plačiau
IRU informavo, kad šiuo metu dėl trikdžių TIR-EPD sistemoje, vėl yra grįžtama prie senos puslapio versijos.
Kaip žinoma, tobulinant TIR- EPD programą, nuo 2020 m. lapkričio 16 d. vartotojams buvo suteikta galimybė išbandyti naują TIR-EPD programos aplikaciją. Nustačius veiklos sutrikimų, kol kas nuspręsta grįžti prie senos sistemos.
Atsiradus pakeitimams, vėl iškart pateiksim atnaujintą informaciją.
Tie, kurie iki šiol nesinaudojo TIR-EPD sistema, visą informaciją gali rasti „Linavos“ svetainėje adresu: http://senas.linava.lt/paslaugos/isankstinis-deklaravimas/
Jūsų atsiliepimų bei pastebėjimų dėl naujos TIR-EPD programos aplikacijos veikimo laukiame el. paštu tir@linava.lt arba telefonais 8 -5 2740274; 85 2740280.
PlačiauIRU generalinėje asamblėjoje, kuri pirmą kartą istorijoje buvo organizuota nuotoliniu būdu, buvo priimtas kreipimasis į atstovaujamų šalių Vyriausybes, raginant imtis skubių priemonių COVID-19 pandemijos padariniams pašalinti.
„Linavos“ iniciatyva IRU generalinės asamblėjos darbotvarkėje atsiradęs klausimas buvo patvirtintas 2020 metų lapkričio 12 vykusioje IRU Generalinėje asamblėjoje.
IRU nariai atkreipė dėmesį į tai, kad Vyriausybės ignoruoja sudėtingą transporto verslo situaciją COVID-19 pandemijos metu, taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad transporto bendrovėms gresia bankrotų banga. Generalinės asamblėjos priimtame kreipimesi atkreipiamas dėmesys į tai, kad oro ir geležinkelių transporto bendrovės šioje sudėtingoje situacijoje gauna subsidijas, o milijardo nuostolius patiriantys sausumos vežėjai subsidijų iš valstybių negauna.
IRU generalinė asamblėja paragino užtikrinti tiek globalių, tiek tarpvalstybinių veiksmų koordinavimą siekiant transporto sektorių apsaugoti nuo pandemijos padarinių. Nuolat didėjant pandemijos mastams laikytis įvairių regioninių ir nacionalinių apribojimų darosi vis sudėtingiau.
„Veiksmų koordinavimas tarp Vyriausybių ir įvairių regionų yra tiesiog būtinas, skiriant didelį dėmesį vairuotojų saugumui“ – rašoma IRU generalinės asamblėjos priimtame dokumente. Be to, pažymima, kad reikia imtis visų priemonių, kurios palengvintų tranzitą ir sienų kirtimą COVID-19 pandemijos metu.
PlačiauKaip informavo Mongolijos asociacija NARTAM, informacija taip pat yra IRU svetainėje, Mongolijos Vyriausybė nutarė uždaryti visus pasienio punktus su Rusija nuo lapkričio 16 d. iki 2021 m. sausio 18 d.
Pasienio punktas Tsagaanuur (Tašanta – iš Rusijos pusės), pradės dirbti lapkričio 24 d. ir bus atidarytas tik kas antrą ir kas ketvirtą savaitę mėnesio ir tik importuojamoms naftos ir naftos perdirbimo produktams.
IRU ir NARTAM tarpininkaus tarpusavyje, kad transporto priemonės važiuojančios į Mongoliją, galėtų įvažiuoti į šalį ir užbaigti pervežimą. Todėl reikalinga informacija iš vežėjų.
Prašymas! Šiandien (lapkričio 12 d.) iki dienos pabaigos atsiusti informaciją apie visas transporto priemones, vykstančias į Mongoliją: įmonės pavadinimas, transporto priemonių numeriai, ir pageidautina krovinio kategoriją ir rūšį. Šie duomenys bus perduoti Valstybinei ekstremalių situacijų komisijai Mongolijoje, o NARTAM toliau juos naudos, siekdama atstovauti MŪSŲ vežėjų interesus.
Tai nėra faktas, kad tai padės, bet be šių duomenų mums tikrai nepavyks!
Informaciją siuskite el. adresu – Viacheslav.vikentyev@iru.org
Plačiau
Suomija nuo rugsėjo 19 d. sušvelnino kelionių apribojimus. Apribojimai bus panaikinti kelionėms tarp Suomijos, Kipro, Vokietijos, Islandijos, Norvegijos, Lenkijos ir Švedijos, taip pat Australijos, Kanados ir Japonijos gyventojams, keliaujantiems iš savo šalies į Suomiją.
Keliaujantiems į Suomiją iš Vengrijos ir Italijos bus vėl nustatyti įvažiavimo į šalį apribojimai.
Pagal naujas taisykles per pastarąsias dvi savaites bus leidžiama atvykti iš šalių, kuriose 100 000 gyventojų tenka mažiau nei 25 COVID-19 susirgusių žmonių. Keliautojai atvykę iš šalių, viršijančių šį skaičių, turės atlikti COVID-19 testą.
Nuo rugsėjo 19 d. Suomija nebereikalaus keliautojų laikytis karantino, jei jie atvyksta iš Švedijos, Islandijos, Norvegijos, Lenkijos, Vokietijos, Kipro, Australijos, Kanados ar Japonijos.
Po pandemijos COVID-19 Užsienio reikalų ministerija ir toliau rekomenduoja vengti bet kokių kelionių, išskyrus iš tikrųjų būtinas.
Detalesnę informaciją rasite čia https://vnk.fi/en/-/government-adopts-resolution-on-implementing-the-hybrid-strategy-for-border-traffic-and-travel
https://www.raja.fi/current_issues/guidelines_for_border_traffic
PlačiauKaip „Linavą“ informavo IRU, tarp Ukrainos ir Rumunijos atidarytas naujas sienos perėjimo muitinės postas. Jis yra prie Dunojaus upės. Perėjimo punkto pavadinimas Ukrainos pusėje yra Orlivka, o Rumunijos pusėje – Isaccea. Sienos kirtimas vyks keltu, valdomu tiek Ukrainos, tiek Rumunijos operatorių.
Šiuo metu naujas intermodalinis sienos kirtimo punktas prieinamas tik komercinėms transporto priemonėms, įskaitant tas, kurios naudojasi TIR procedūra. Kai tik bus panaikinti su COVID-19 susiję apribojimai tarp dviejų šalių, per šį pasienio punktą bus leidžiama sieną kirsti ir kitoms transporto rūšims – lengviesiems automobiliams, autobusams – bei pėstiesiems.
Šiuo metu darbo laikas yra nuo 8 iki 20 valandos, o keltas kursuoja kas valandą. Kai tik padidės eismo intensyvumas, keltų dažnis ir darbo valandos bus atitinkamai pritaikyti pagal situaciją. Numatoma, kad „Orlivka-Isaccea“ bus atvira visą parą, o keltai kursuos kas 15 minučių.
Laikas, reikalingas kirsti Dunojaus upę keltu, yra apie 8 minutes. Naujas intermodalinis sienos kirtimas kelių transporto operatoriams padės sutaupyti 200 km ir 12 valandų, užtikrinant patį trumpiausią kelią iš Ukrainos į Pietų Europą ir Turkiją.
Muitinės įstaigos kodas Ukrainos pusėje yra UA500420, esantis Paromnajos kelias 1, Orlivka, 68831, Ukraina. Muitinės įstaigos kodas Rumunijos pusėje yra ROGL8920, esantis 1, Portului strada, Isaccea, Rumunija.
Daugiau informacijos galite rasti https://www.porom.org/, https://navrombac.ro/en/servicii-si-tarife-isaccea/ и http://bsec-urta.org/content/files/ orlivka2.pdf
Jei turite klausimų, prašome teirautis IRU sekretoriato el. paštu tir@iru.org arba hotline@iru.org.
PlačiauIRU pranešė, kad pavyko atkurti TIR-EPD sistemos veiklą Baltarusijoje. Vežėjai vėl gali pateikti TIR-EPD deklaracijas internetu nemokamai, tikimasi, kad sutrikimai nepasikartos.
Prašome atkreipti dėmesį, kad kiekvienos TIR knygelės duomenis nemokamai galima pateikti tik vieną kartą, todėl prašome deklaraciją pildyti atidžiai, stengiantis neįvelti klaidų.
Jei pastebėsite nesklandumų, rašykite tir@linava.lt
PlačiauNuo rugpjūčio 7 d. 23:00 val. keleiviams, norintiems kirsti Graikijos – Bulgarijos sieną, tą galima padaryti tik Promachonas-Kulata sienos kirtimo punkte. Kitose vietose sausumos sieną gali kirsti tik asmenys, turintys išimtines teises patekti į Graikiją (nuolatiniai gyventojai, šeimos nariai, studentai, dėl medicininių priežasčių ir kt.).
Kroviniams gabenti sausumos keliais leidžiama šiuose sienos perėjimo punktuose:
1.Kakavia (GR-ALB)
2.Krystallopigi (GR-ALB)
3.Evzoni (GR-MD)
4.Kaukšta (GR-BUL)
5.Ormenio (GR-BUL)
6.Nymfaia (GR-BUL)
7.Kipi (GR-TUR)
Visi kiti sausumos sienos kirtimo punktai su Graikija bus uždaryti kiekvieną vakarą nuo 23:00 iki 07:00 vietos laiku. Šis apribojimas galioja visoms transporto priemonėms (krovininiam ir keleiviniam transportui).
Tai yra bendras apribojimas visiems ir iki šiol nebuvo taikoma jokių išimčių. Graikijos vežėjų asociacija šiuo metu siekia gauti išimtis greitai gendančioms ir ADR prekėms.
Be to, visiems atvykstantiems į Graikiją (įskaitant ir sunkvežimių vairuotojus) yra privaloma elektroninė keleivio vietos nustatymo forma (PLF) ir QR kodai. Ją galima pateikti čia: https://travel.gov.gr/#/
Šios ribojančios priemonės neturi įtakos jūros sienoms. Keltų maršrutai iš Italijos į Graikiją ir atvirkščiai veikia įprastu režimu. Veido kaukės laive yra privalomos.
PlačiauIš „Linavos“ į IRU išgabentos panaudotos TIR knygelės, prieš keletą dienų iš IRU jau buvo gauta naujų TIR knygelių siunta.
Artimiausiu metu TIR knygelėmis besinaudojantiems vežėjams bus grąžinta TIR EPD premija už TIR knygeles, kurios į IRU buvo grąžintos iki 2020 m. kovo 23 d. Sąskaitas vežėjai galės pamatyti prisijungę prie „ manoTIR“ paskyros.
Taip pat primename, kad TIR EPD Baltarusijoje yra nemokamas, o nuo kovo 23 d. vežėjams nebėra grąžinama po 2,5 Šveicarijos franko už kiekvieną per TIR EPD sistemą užpildytą TIR knygelę.
Tie, kurie iki šiol nesinaudojo TIR-EPD sistema, visą informaciją gali rasti „Linavos“ svetainėje adresu: http://senas.linava.lt/paslaugos/isankstinis-deklaravimas/
Plačiau
IRU informuoja, kad nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. Keleivių atvykimo anketą turi užpildyti šie asmenys, įskaitant sunkvežimių vairuotojus:
Minėtą formą galima užpildyti internetu https://travel.info-coronavirus.be/
Plačiau
IRU pranešė, kad 2020 m. liepos 22 d. 00:00 val. Graikijos kontrolės punktas Exochi, esantis šalia Bulgarijos miesto Ilindeno, bus uždarytas abiem kryptimis visiems keliautojams, neatsižvelgiant į jų pilietybę, ir visų rūšių transporto priemonėms, įskaitant sunkvežimius.
Kontrolės punktas bus uždarytas iki 2020 m. rugpjūčio 3 d.
PlačiauLiepos 15 d. Bulgarijos valdžios institucijos pratęsė ekstremalią situaciją iki 2020 m. liepos 31 d. Vairuotojams skirtos priemonės išlieka tos pačios.
Papildomos informacijos galima rasti pridedamuose dokumentuose.
PlačiauEuropos Komisija (EK) nuo birželio su socialiniais partneriais pradėjo konsultacijas dėl minimalaus darbo užmokesčio.
Tai yra antrasis konsultacijų etapas (pirmasis vyko 2020 m. sausio-vasario mėn.). Po pirmojo etapo EK nusprendė, kad šiuo klausimu reikalingas bendras Europos Sąjungos (ES) sprendimas.
Konsultacijų metu yra pabrėžiama, kad nėra siekiama visoje ES nustatyti vieningos minimalios algos. Pagrindinis šio sprendimo tikslas – užtikrinti visų ES gyvenančių žmonių teisę gauti užmokestį, užtikrinantį orų pragyvenimą. Konsultacijose kalbama apie ES darbo rinkos lygiateisiškumo gerinimą, ekonominio ir socialinio progreso skatinimą, lyčių nelygybės mažinimą, įsidarbinimo ir produktyvumo gerinimą, geresnių konkurencinių sąlygų sukūrimą įmonėms, veikiančioms viename sektoriuje.
Esama penkių tikslų, kurie ir sudarys būsimojo EK pasiūlymo pagrindą:
EK pažymi, kad visos šalys narės privalės atitikti numatytus tikslus, nors, atsižvelgiant į nacionalinius išskirtinumus, tai gali atlikti skirtingais būdais.
EK pasilieka sau teisę nutraukti konsultacijas atsižvelgiant į socialinių partnerių siekį derėtis tarpusavyje šiuo minėtu klausimu.
EK konsultacijas numato tęsti iki šių metų rugsėjo. IRU prašo atidžiai išsistudijuoti EK pasiūlymus ir atsiųsti komentarus bei pasiūlymus (įskaitant ir nacionalines pozicijas ar dokumentus).
Plačiau
Atsižvelgiant į nuo 2014 m. Rusijos įvestą embargą kai kurioms prekėms iš Europos Sąjungos, Norvegijos, Kanados, Australijos, šių šalių prekės negali būti eksportuojamos per Rusijos teritoriją į kitas šalis.
Kiek vėliau Rusijos prezidento įsakymu buvo įvesta speciali procedūra prekėms, kilusioms ar įvežamoms iš Ukrainos. 2019 metais situacija keitėsi, Rusijos prezidentui nusprendus atsisakyti draudimo nepervežti ES prekes per Rusijos teritoriją, tačiau buvo iškelta sąlyga, kad sankcijinės prekės, vežamos per Rusijos teritoriją, būtų pažymėtos GLONASS navigacijos pagrindu veikiančiomis plombomis, o vairuotojai gautų atitinkamus registracijos kvitus. Tokių priemonių Rusija ėmėsi norėdama užtikrinti geresnį krovinio sekimą.
Nors minėtas Rusijos prezidento įsakymas ir buvo išleistas dar 2019 m., tačiau navigacinės plombos faktiškai įvestos tik 2020 m. paskirus atsakingą paslaugų operatorių. Taip buvo pakoreguotos kelių ir geležinkelių tranzito procedūros per Rusijos teritoriją.
Nuo šiol sankcijinės prekės tranzitu per Rusiją gali būti vežamos tik tuo atveju, jei atitinka šias sąlygas:
Rusijos Transporto ministerija 2020-03-06 d. paskelbė, jog pirmoji navigacinių plombų operatorė bus „Skaitmeninių platformų vystymo centras“ (daugiau informacijos rusų kalba: https://crcp.ru/ ir anglų kalba: https://crcp.ru/en/ ).
Prieš pradedant sankcijinių prekių transportavimą, vežėjas turi užsiregistruoti sistemoje aukščiau nurodytu operatoriaus adresu arba fizinėje atstovybėje ir pasirašyti sutartį. Bent 2 val. iki sunkvežimio atvykimo į pasienio punktą, transporto operatorius turi atsiųsti navigacinės plombos operatoriui užpildytą specialią formą. Už paslaugas atsiskaityti gali tiek vežėjas, tiek ir krovinio savininkas. Svarbu, priminimas čia yra, kad krovinys įvažiuoti į Rusiją gali tik per konkrečius pasienio punktus!
Navigacinė plombos operatoriaus kainos šiuo metu yra tokios:
Visos nurodytos kainos jau su 20 proc. PVM, o detalesnė informacija prieinama rusų kalba čia: https://crcp.ru/tariffs/ ).
E-plombos pritvirtinimas ir nuėmimas atliekamas:
Pritvirtinus e-plombą, vairuotojas privalo gauti registracijos kvitą, pasirašytą ir su antspaudu gautu iš muitinės arba transporto inspekcijos atstovo. Registracijos kuponas pateikiamas minėtiems pareigūnams išvykstant iš Rusijos teritorijos.
E-plombų tvirtinimas ir nuėmimas nereikalauja TIR operacijos panaikinimo ar papildomų TIR knygelės vaučerių. Esant kokiems nors nesklandumams TIR knygelės savininkas raginamas kreiptis į asociaciją, išdavusią TIR knygelę.
IRU nuolatinė atstovybė Eurazijoje planuoja susitikimą su e-plombos operatore, norėdami aptarti įvairius klausimus, įskaitant galimą bendradarbiavimą TIR srityje.
Plačiau
Birželio 10 d. IRU organizavo antrąjį nemokamą nuotolinį seminarą „Krizės suvaldymas“. Jį vedė Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas Andrej Smoliar. Dar numatomi trys nemokami nuotoliniai seminarai šia tema – birželio 17 d., 24 d., liepos 1 d. nuo 15:00 val..
Šio seminaro vaizdo įrašas šiuo metu nėra platinamas. Kitų seminarų įrašai rusų kalba bus platinami tik seminarų dalyviams ir tik po liepos 10 d. (tokios pozicijos laikomasi atsižvelgiant į seminaro vedančiojo pageidavimą). Todėl rekomenduojame registruotis į seminarus ir išgirsti informaciją tiesiogiai.
Numatomų sekančių seminarų datos, laikai ir temos:
2020-06-17 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės suvaldymas (tęsinys)“
Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).
Temos:
- Verslo procesų adaptacija prie nuotolinio darbo (procesų, reikalaujančių dėmesingos peržiūros, identifikavimas).
- Organizacinės struktūros perorientavimas nuotoliniam darbui.
- Pagrindinis pardavimų fokusas, logistikos ir personalo įvertinimas.
- Bekontakčio vairuotojo išvažiavimo/sugrįžimo organizavimas, automobilio dezinfekcija ir kiti apsaugos metodai.
Nuoroda registracijai spauskite čia
Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.
2020-06-23 d. 12:00 -13:00 val. „Kelias į atsistatymą? Kelių transportas po COVID-19“
Vebinarą ves Santiago Mariscal (Tarptautinis GRUPO SESE direktorius, užimantis šias pareigas jau trejus metus, pati įmonių grupė teikia plataus spektro logistines paslaugas, anksčiau Santiago buvo vadovaujančiose pozicijose tokiose kompanijose, kaip: DHL Freight, Kuehne+Nagel, DB Schenker).
Nuotolinio seminaro anonsas:
Pasaulis dramatiškai pasikeitė per paskutinius kelis mėnesius. Sveikatos krizei peraugus į ekonominę, kelių transportas tęsia savo veiklą sudėtingomis sąlygomis. Sunkumų vežėjams daug ir jie įvairūs. Šiame seminare bus pateiktas sektoriuje aktyviai veikiančio asmens matymas, kaip įmonės prisitaiko, kokios paramos tikimasi iš valdžios institucijų, partnerių, reguliuojančių žinybų. Žvelgiama bus ir į ateitį bei kaip perėjimas į „žaliąsias“ technologijas galės būti suderinamas su situacijos normalizacija, kokiu naudingu būdu abu keliai gali būti sujungti.
IRU tikisi į seminarą pasikviesti ir daugiau žinomų transporto srities specialistų.
Nuoroda registracijai spoauskite čia
Seminaras nemokamas, vyks anglų kalba.
2020-06-24 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės valdymas (tęsinys)“
Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).
Temos:
- Bendradarbiavimas su klientu.
- Pardavimų valdymas.
Nuoroda registracijai spauskite čia
Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.
2020-07-01 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės valdymas (tęsinys)“
Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).
Temos:
- Aktyvios strategijos išgryninimas (rizikų valdymas, stresiniai scenarijai).
Nuoroda registracijai spauskite čia
Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.
Plačiau
IRU, kaip ir kiekvienais metais, šiemet organizuoja IRU garbės diplomų apdovanojimus. Jau nuo dabar „Linavos“ nariai apdovanojimams galima teikti tarptautiniuose reisuose dirbančių vairuotojų kandidatūras.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad anketą turi pildyti įmonės vadovas. Anketa yra pildoma lietuvių kalba. Ją užpildyti galite paspaudę čia: https://www.iru.org/apps/iforms-app?form_id=2976&lng=li&src=idocs
Jeigu kiltų kokie neaiškumai pildant anketą ar turėtumėte klausimų, kviečiame susisiekti su „Linavos“ sekretoriumi bendrųjų reikalų valdymui Jonu Juodka.
Tel.: +370 680 84469
El. paštas: jonas.juodka@linava.lt
Plačiau
Lietuvos vežėjams nuo kovo 23 d. naudojimasis TIR-EPD sistema Baltarusijoje nemokamas. Tokia galimybė atsirado IRU ir „Linavai“ suradus bendrą sprendimą dėl sistemos veikimo. Apie tai buvo kalbėta „Linavos“ organizuotame nuotoliniame seminare apie TIR-EPD naujoves, kuriame dalyvavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, TIR ir tranzito departamento vadovas Heliodoras Giedrys, IRU vadovas išorės ryšiams ir auditui Vakhtang Zarandia bei IRU projektų vadovė Olga Bos.
Kaip žinoma, TIR-EPD sistema nemokamai veikia knygelėms, išduotoms nuo 2020 m. kovo 16 d. Kiekvienos TIR knygelės duomenis nemokamai galima pateikti tik vieną kartą, todėl prašome deklaraciją pildyti atidžiai, stengiantis neįvelti klaidų.
Nuotolinio seminaro metu taip pat buvo pranešta, kad nuo 2020 m. birželio 10 d. pakartotinis TIR-EPD deklaracijos pateikimas apmokamas tiesiogiai TIR-EPD paskyroje ir pakartotinio išankstinės deklaracijos EPI pateikimo mokestis – 4,50 CHF, o ne 12,50 CHF, kaip buvo iki šiol.
Tokia galimybė buvo suteikta po to, kai 2020 m. gegužės 11 d. IRU TIR-EPD sistema buvo sėkmingai prijungta prie Baltarusijos nacionalinės automatizuotos informacinės sistemos (OAIS). Toks Baltarusijos vežėjų sąjungai IRU suteiktas prisijungimas suteikia galimybę TIR-EPD išankstines deklaracijas perkelti tiesiogiai į Baltarusijos muitinės informacinę sistemą.
Vežėjus raginame atkreipti dėmesį, kad įsigaliojus nemokamam naudojimuisi TIR-EPD sistema, už TIR knygeles nebebus grąžinama po 2,5 Šveicarijos franko (CHF) už kiekvieną per TIR-EPD užpildytą išankstinę deklaraciją.
Dar kartą primename, kad nuo 2020 m. balandžio 2 d. įvažiuojant į Uzbekistano Respubliką privaloma pateikti išankstinę deklaraciją apie gabenamas prekes.
Daugiau informacijos apie TIR-EPD sistemos galimybes, teikiant išankstines deklaracija į Baltarusiją galima pamatyti čia
Daugiau informacijos galima rasti čia:
Plačiau