- Apie asociaciją
- Narystė asociacijoje
- Asociacijos nariai
- Vežėjo žinynas
- Transporto aktualijos
- Kontaktai
- KONGRESAS
- Naujasis LINAVA portalas
Nuo š. m. sausio 19 d. keliautojams iš Jungtinės Karalystės (toliau – JK), kurie nori patekti į Nyderlandus keltu, būtina atlikti COVID-19 greitąjį testą prieš išvykstant. Testas turi būti atliktas ne vėliau kaip prieš 24 val. iki įlipant į keltą.
Siekiant užtikrinti sklandų prekių ir žmonių judėjimą, nemokamai testu galimą atlikti 35 punktuose.
Kaip alternatyvą testus galima atlikti ir privačiose laboratorijose.
Plačiau
Nuo š. m. sausio 1 d. krovininio transporto vairuotojas, išvažiuojantis į ES per Doverio uostą arba Lamanšo tunelį, turi pateikti prašymą įvažiuoti į Kento grafystę (Kent Access Permit – KAP). Leidimų sistema padeda valdyti srautą patvirtindama, kad vairuotojai turi atitinkamus dokumentus ES importo kontrolei.
Pateikti prašymą dėl leidimo įvažiuoti į Kentą, galimaČIA.
Kas turi gauti KAP leidimą:
Leidimas reikalingas net ir tuščiai transporto priemonei.
Leidimas galioja 24 val. Leidimą reikia gauti kiekvieną kartą išvažiuojant iš Jungtinės Karalystės (toliau – JK).
Vairuotojas gali būti sulaikytas ir nubaustas (bauda iki 300 svarų) už tai, kad įvažiavo į Kento apskritį be leidimo arba pateikė netikslią informaciją, keliaudamas link Doverio uosto ar Lamanšo tunelio.
Kam nereikia KAP leidimo:
Įvažiavus į Kento grafystę su leidimu, kontrolės metu gali paprašyti papildomų dokumentų susijusių su kelione (muitinės deklaracija ir pan.)
Važiuojant iš JK į Prancūziją, krovininio transporto vairuotojas privalo turėti neigiama COVID-19 testo atsakymą, padaryto ne vėliau kaip prieš 72 val.
Plačiau
Plačiau
Paskelbtas prekybos ir bendradarbiavimo susitarimas po „BREXIT“ tarp Europos Komisijos ir Jungtinės Karalystės vyriausybės.
Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.
JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.
Pasienyje bus vykdoma pasų kontrolė.
Susitarimo projekto tekstą galima rasti čia. draft_eu-uk_trade_and_cooperation_agreement.pdf (europa.eu).
Daugiau informacijos apie susitarimą galima rasti Europos Komisijos tinklapyje adresu. EU-UK Trade and Cooperation Agreement (europa.eu)
Patį susitarimą dar turės tvirtinti Europos Sąjungos Vadovų Taryba, Europos Parlamentas ir valstybių narių nacionaliniai parlamentai.
Šaltinis: Europos Komisija
PlačiauNuo 2021 m. sausio 1 d. Jungtinė Karalystė (JK) tampa trečiąja šalimi, o Europos Sąjungoje (ES) prekyba su JK vyks pagal ES išorinės prekybos režimą, todėl nuo sausio 1 d. prekybai su JK bus taikomos naujos taisyklės.
Žemiau esančiose nuorodose galima rasti informaciją apie muitinės veiklą po BREXIT.
Informaciją pagal situaciją nuolat atnaujinsime, todėl prašome sekti naujienas senas.linava.lt arba www.gov.uk/eubusiness
Bendra informacija „Keep Business Moving“ dėl situacijos raidos:
Valstybės sienos teisinio režimo užtikrinimas
Importo-eksporto vadovas – aprašoma prekyba, susijusi su prekių importu ir eksportu IŠ/Į JK IR Į/IŠ ES nuo 2021 m. sausio 1 d.
Kelių transporto vežėjų vadovas – informacija vežėjų įmonėms ir jų vairuotojams, gabenant prekes iš/į JK ir į/iš ES.
Kaip užsiregistruoti ir gauti EORI kodą
Verslo sąlygų nustatymas įmonėms vykdančioms prekybą su JK
Įmonės atstovybė JK (dėl mokesčių mokėjimo)
Informacija apie tai, kai Jums gali padėti muitinės tarpininkas
Aktualūs klausimai
MUITINĖS PRIŽIŪRIMOS PREKĖS
ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PREKĖS
Sanitarinė ir fitosanitarinė kontrolė
Gyvūnai ir gyvūninės kilmės produktai
Maisto produktų ir gėrimų ženklinimas
PRAMONINĖS PREKĖS
Reikalavimai dėl pramoninių prekių ženklinimo (CE ir UKCA žymėjimas)
Automobilių pramonė
Chemija
Kosmetika
Vaistai
Elektronika ir elektronikos prietaisai
Metalai ir kitos medžiagos
KITA INFORMACIJA
JK strateginių prekių eksportas
Nykstančių laukinės faunos ir floros rūšių tarptautinės prekybos konvencija (CITES konvencija)
Finansinės paslaugos
Duomenų mainai
Telekomunikacijų ir informacinės paslaugos
Kvalifikacijų pripažinimas
Investicijos ir paslaugos
Imigracija
PlačiauGruodžio 27 dienos Jungtinės Karalystės transporto asociacijos duomenimis, krovinių vežimas didėja, tačiau vežėjams vis dar rekomenduojama vengti vykimo Kento kryptimi.
- Į Doverio uostą vežami kroviniai turi vykti į Manstoną, prašoma sekti kelių ženklus. Kroviniai, atvykę į uostą be kronaviruso testo bus nukreipti atgal į Manstoną.
- Kroviniai vežami į „Eurotunnel“ – prisijungtine prie operacijos BROCK kelyje M20.
- Oficiali Jungtinės Karalystės Vyriausybės informacija reguliariai atnaujinama ir skelbiama čia.
- Testų atlikimo vieta, esanti Lydden Hill Circuit, Wootton, Kent CT4 6RX mažesnių nei 7,5 tonų transporto priemonių vykimui per „Eurotunnel“ šiuo metu uždaryta, tačiau gali būti atnaujinta, arba bus surasta alternatyvi vieta testų atlikimui. Apie atnaujinimus informuosime papildomai.
Plačiau
Nuo 2021 m. sausio 1 d. Jungtinė Karalystė (JK) tampa trečiąja šalimi, o Europos Sąjungoje (ES) prekyba su trečiosiomis šalimis vyksta pagal vieningą ES išorinės prekybos režimą. Atsižvelgiant į tai, 2021 sausio 1 d., gabenant prekes į/iš JK galima forminti TIR knygeles.
Šie pokyčiai yra neišvengiami ir nepriklauso nuo vykstančių ES ir Jungtinės Karalystės derybų dėl sutarties pasirašymo rezultatų.
Teikiame Jums IRU parengtą klausimyną CAD/GE7354/SDG dėl TIR procedūros taikymo Jungtinėje Karalystėje nuo 2021 m. sausio 1 d. Klausimų sąrašo pristatymo tikslas – padėti vežėjų įmonėms, vykdančioms verslą JK ir (arba) su JK įmonėmis, iki 2021 m. sausio 1 d. patikrinti savo pasirengimą BREXIT ir tinkamai reaguoti į galimas pasekmes.
Svarbu, kad vežėjai tinkamai pasirengtų būsimiems pokyčiams, iki 2020 m. gruodžio 31 d. būtų priimti visi reikalingi sprendimai ir būtų atlikti visi reikalingi veiksmai ir kartu būtų įgyvendinta galimybė gabenti prekes su TIR knygele.
Pristatyme yra pateiktos nuorodos, kurios plačiau komentuoja kai kuriuos šio pristatymo teiginius ir klausimų esmę. Siekiant paruošti verslą esminiams pokyčiams, JK vyriausybė paskelbė Pasienio veiklos modelį (BOM), kuriame išsamiai aprašomi pagrindiniai transporto klausimai ir kuris yra išsamiausias informacijos apie naujas procedūras, taikomas prekių judėjimui per JK nuo 2021 m. sausio 1 d. (https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/925140/BordersOpModel.pdf).
Pagal ES teisės aktus, Nuo 2021 m. sausio 1 d., gabenant eksportuojamas prekes iš ES muitų teritorijos į JK (importas į JK muitų teritoriją) , gabenant iš JK muitų teritorijos eksportuojamas prekes į ES (importas į ES muitų teritoriją) iš JK arba eksportuotų iš šios šalies, atžvilgiu bus taikomi muitinės formalumai.
Atsiranda importo, eksporto, tranzito, laikino perdirbimo procedūros. Reguliuojamų produktų importui bus reikalingi veterinariniai ir fitosanitariniai dokumentai, prekių kokybės, saugos, ženklinimo ir kitus reikalavimus patvirtinantys dokumentai. Į JK teritoriją įvežant prekes privaloma mokėti importo muitus ir kitus mokesčius. Muitai bei mokesčiai bus mokami net ir tuo atveju, kai prekės yra tik vežamos per JK teritoriją į kitą valstybę.
Prekės, gabenamos pagal TIR procedūrą šalių pasienio muitinėse nėra apmokestinamos importo ir eksporto muitais ir mokesčiais ir joms netaikomas užstatas.
Nuo 2021m liepos 1 d. JK bus taikomos visi muitinės formalumai ir visos kontrolės rūšys.
Nuo sausio 1 d., ES prekės nuo jų įvežimo į JK muitų teritoriją tampa muitinės prižiūrimos ir bus taikoma muitinės deklaracijų kontrolė, įskaitant eksporto deklaracijų ir SSD pateikimą išvežant iš JK.
Nuo sausio 1 d. gabenant prekes į JK, taip pat ir gabenant iš JK, gabenant apmokestinamas prekes per JK teritoriją pat galima bus įforminti TIR knygelę.
Nuo 2021 balandžio 1d. bus taikomas muitinės, veterinarinis ir fitosanitarinis tikrinimas, taikomi papildomi reikalavimai leidimams, licencijavimui, kvalifikacijų pripažinimui ir kitiems dokumentams.
Vežant prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga bendroji deklaracija, bet saugos ir saugumo duomenų pateikimas (galimas per TIR EPD ) sistemą yra atidėtas 6 mėnesiams, iki t.y 2021 m. liepos 1 d.
JK muitinėje buvo sukurta nauja Krovininių transporto priemonių judėjimo apskaitos sistema (GVMS). Judėjimo apskaitos sistema sukurta skirta palengvinti prekių gabenimą ir susieti gabenamas prekes su prekių deklaracijomis.
Informacijos apie atliekamas TIR operacijas teikimas į GVMS sistemą bus taikomas nuo 2021 m. liepos 1 d. TIR-EPD bus integruota į JK GVMS sistemą iki 2021 m. liepos mėn.
Nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. nustoja galioti Jungtinės Karalystės muitinės ekonominės veiklos vykdytojams (tarp jų – ir trečiųjų šalių ekonominės veiklos vykdytojams) suteikti EORI kodai. JK EORI kodą galite gauti jau dabar, pateikite paraišką nurodytų adresu svetainėje: https://www.gov.uk/eori.
Atkreipiame dėmesį, kad TIR knygelės turėtojams JK EORI kodas bus reikalingas tik išankstinė deklaraciją (saugos ir saugumo duomenis) t.y. nuo 2021 m. sausio 1 d.
Nuo 2021 m. sausio 1 d., JK tapus trečiąja šalimi, ES muitinės taikys iš JK eksportuojamų prekių kontrolę. Eksportuojamos iš JK į ES prekės bus traktuojamos kaip importuojamas iš trečiųjų šalių. Muitinės deklaracijos bus teikiamos tomis pačiomis sąlygomis, kurios šiuo metu galioja kitoms ne Europos kilmės prekėms. Specialios procedūros bus taikomos tranzitu gabenamoms prekėms nuo 2020 m. pabaigos iki 2021 m. pradžios. Išsamią informaciją galite rasti Europos Sąjungos mokesčių ir muitų sąjungos generalinio direktorato (TAXUD) dokumente:
Be jau paminėtų taisyklių, atsižvelgiant į didelio gabenamų iš JK prekių srautus į ES šalys, sukūrė savo sienos kirtimo modelius, siekdamos skaitmeninti procedūras ir išvengti spūsčių.
Prekių gabenimui iš Prancūzijos į JK buvo sukurta skaitmeninė platforma Logistic Envelope (pradės veikti nuo 2021 m. sausio 1 d.)
TIR procedūra yra integruota į šį Logistic Envelope modelį . TIR knygelės turėtojas, siekdamas prisijungti prie modelyje taikomų procedūrų, turi atsakyti į klausimą „Ar naudojate TIR / ATA knygelę?“ ir pažymėti, kad „TAIP“ jis gabena prekes pagal TIR procedūrą. Nurodytos informacijos pakaks, kad Jūsų transporto priemonę nukreiptų į uostą, ir vežėjui nereikės pateikti brūkšninio kodo.
Gabenant prekes iš arba į Olandiją reikia iki 2021 sausio 1 d. užsiregistruoti uosto Portbase sistemoje www.portbase.com/en/brexit/.
Gabenant prekes su TIR knygele, TIR knygelės numeris bus naudojamas kaip pranešimas apie eksporto dokumentų pateikimą (https://support.portbase.com/wp-content/uploads/2020/08/02-PB-MED-Overzichtdocumenttypes-per-terminal-UK_2020.pdf).
Gabenant prekes iš arba į Belgiją, reikia registruoti visus teikiamus duomenis arba Zeebrugge skaitmeninėje RX / SeaPort sistemoje arba teikiant išankstinius muitinės dokumentų pranešimus į Antverpeno uosto skaitmeninę sistemą „C-point“. Išankstinius pranešimus gali pateikti eksportuotojas, ekspeditorius, muitinės tarpininkas ar transporto kompanija.
TIR procedūra gabenant prekes IŠ/Į JK ir Į/IŠ ES vyks vadovaujantis TIR konvencijos nuostatomis.
TIR PROCEDŪRA ES muitų teritorijoje gali būti taikoma tik prekių vežimui tranzitu, kuris pradedamas arba baigiamas ne Sąjungos muitų teritorijoje arba vykdomas tarp dviejų Sąjungos muitų teritorijos vietų per trečiosios šalies teritoriją. Atsižvelgiant į tai, kad gabenat prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga tik bendroji deklaracija, o saugos ir saugumo duomenų pateikimas yra atidėtas iki 2021 m. liepos 1 d. nuo 2021 m. sausio 1 d. JK bus taikoma tik popierinė TIR procedūra.
1. Sauga Tik profesionalios transporto įmonės gali naudotis TIR sistema. Juos nuolat stebi nacionalinės transporto asociacijos ir muitinės. Ši kontroliuojama prieiga įrodys tarptautinių kelių transporto, taigi ir sienos kirtimo bei muitinės procedūrų patirtį tiek jų vadovams, tiek vairuotojams. Gabenimas pagal TIR procedūrą gali būti atliekamas tik saugiomis transporto priemonėmis arba konteineriais su muitinės plombomis. Kiekviena TIR transporto priemonė turi muitinės išduotą patvirtinimo sertifikatą. Šios transporto priemonės / konteineriai yra saugesni ir neleidžia neteisėtai patekti į prekes nepaliekant matomų pėdsakų. IRU informacinės sistemos leidžia stebėti prekių judėjimą visose maršruto šalyse.
2. Ekonominė nauda TIR gabenimas apima muitinės formalumus išvykstant ir baigiant gabenimą vidaus muitų įstaigose. Tai turėtų sutaupyti sienos kirtimo laiko ir taip duoti ekonominės naudos.
Ekonominės veiklos vykdytojui, nusprendusiam organizuoti gabenimą pagal TIR procedūrą, nereikės aktyvuoti savo garantijos ir laukti, kol ji bus „išlaisvinta“, o tai gali užtrukti iki kelių mėnesių (laikas reikalingas pagal T procedūrą). Be to, TIR procedūros vežėjas yra vežėjas (o ne muitinės tarpininkas, siuntėjas ar gavėjas pagal T procedūrą), kuris yra atsakingas už muitinės riziką. TIR knygelės kaina yra žinoma iš anksto, ji yra fiksuota ir nedidėja, jei tai yra sukomplektuotos ar didelės vertės prekės. TIR-EPD programa leidžia vežėjui nemokamai pateikti išankstinę informaciją apie krovinį, todėl už tai nereikia mokėti už muitinės tarpininko paslaugas. Be to, nuo 2021 1 1 iki 2021 06 30 TIR neprivalės pateikti preliminarios deklaracijos JK.
Nariai raginami skleisti šiame dokumente pateiktą informaciją savo nariams ir savo šalies verslo bendruomenei. Jie taip pat raginami reklamuoti TIR sistemą per savo svetainę ir socialinę žiniasklaidą. Bet kokia vežėjų, kurie dirbs į JK ir iš jos, naudojimo patirtis bus labai svarbi ir turėtų būti siunčiama el. Paštu tir@iru.org. Skubius prašymus reikia siųsti adresu hotline@iru.org.
Papildomų nuorodų galima rasti Europos Komisijos Mokesčių ir muitų sąjungos (TAXUD) generalinio direktorato interneto tinklalapyje
Plačiau
IRU surengė itin svarbų JK vyriausybės atstovų, atsakingų už „Brexit“ planavimą ir sienos kirtimo klausimus, ir pirmaujančių Europos kelių transporto bendrovių diskusiją.
JK transporto ministras Grantas Shappsas, IRU prezidentas Radu Dinescu ir IRU viceprezidentė Aslı Çalık pradėjo produktyvią diskusiją ir keitimąsi nuomonėmis apie muitinės procedūras ir JK pasirengimą taikyti TIR, logistikos procedūras sunkvežimiams ir vairuotojams JK pasienyje, paramos priemones vežėjams.
JK Transporto viceministrė Rachel Maclean, iždo (finansų) viceministras Lordas Agnewas ir kiti vyresnieji transporto ir muitinės pareigūnai informavo apie plataus masto JK pasirengimą.
Spręsdama susirūpinimą dėl ilgų eilučių, šviežio maisto gabenimo prioritetų nustatymo, vairuotojų sąlygų ir bendro netikrumo, JK išleido išsamų „Hauliers Handbook“ 14 kalbų, kurioje apibendrinama visa informacija, reikalinga vairuotojams ir operatoriams, atvykstantiems ar išvykstantiems iš JK nuo sausio 1 d.
Naujoji JK sistema „Check a HGV“ taip pat yra internete, vairuotojams pateikiama informacija apie dokumentus, reikalingus išvykti iš JK. Vairuotojai gali naudoti sistemą norėdami užregistruoti Kento prieigos leidimą, kuris yra privalomas visoms sunkiasvorėms krovininėms transporto priemonėms, išvykstančioms iš JK per Kento uostus.
Naudingos nuorodos:
Hauliers Handbook: Transporting goods between Great Britain and the EU from 1 January 2021: guidance for hauliers and commercial drivers – GOV.UK (www.gov.uk)
Check a HGV: Check an HGV is ready to cross the border (Kent Access Permit) – GOV.UK (www.gov.uk)
PlačiauDidžiosios Britanijos ambasados Tarptautinės Prekybos departamentas informuoja apie š.m. gruodžio 9 dieną vyksiantį virtualų renginį, UK Industry Day Readiness Webinar, kurio metu šiaurės Europos valstybių įmonėms, tame tarpe ir Lietuvos, bus pristatyta aktuali informacija apie besikeičiančias prekybos tarp Jungtinės Karalystės ir Europos sąlygas pereinamojo laikotarpio pabaigoje. Renginio metu įvairių Jungtinės Karalystės valstybės departamentų atstovai pristatys informaciją apie besikeičiančius pasienio kontrolės formalumus, aptars importuotojams ir eksportuotojams aktualią informaciją.
Informaciją apie vebinarą su nuoroda registracijai galima rasti prisegtuke NBN Industry Day Readiness Webinar ir renginio puslapyje: https://eu.eventscloud.com/ehome/200216145 . Kviečiame dalyvauti!
Nuoroda registracijai: https://eu.eventscloud.com/esurvey/index.php?surveyid=200042008
Plačiau